reklama

Couchsurfing alebo cestovanie inak

Keď som mala asi 16 rokov a viac snov, predstáv o budúcnosti ako našetrených peňazí, veľmi som tužila cestovať. Problém bol však v tom, že som ešte nebola dospelá,samostatná a nemala som ani zázemie, ktoré by ma nejakým spôsobom vedelo pochopiť, pretože som veci videla inak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pamätám si jeden deň, keď som si prečítala v nejakom časopise typu Život, Slovenka, ktoré sa u nás objavili s väčšou pravdepodobnosťou ako National Geographic ,jeden článok o niečom s názvom Couchsurfing. Ešte stále mám v sebe uchovanú tú emóciu, keď som si povedala, že je tu možnosť aj pre mňa ako cestovať “zadarmo”. Samozrejme, nechápala som úplne systém a to, ako to vlastne funguje. Čo si však doteraz pamätám a nikdy nezabudnem aj keď je to už naozaj zopár rokov dozadu, bolo práve to, že sa vo mne prebudila nádej. To som ešte ani zďaleka netušila že komunita Couchsurferov sa mi stane veľmi blízka a veľa ma toho naučí. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Roky plynuli a ja som mimo iného začala reálne cestovať, aj pracovať v zahraničí . Ešte som však nemala kontakt s týmto spôsobom cestovania alebo teda hlavne spoznávania ľudí. Nikdy nezabudnem na môj prvý pokus o couchsurfing. Bolo to v Miláne kde som nakoniec s dvomi kamarátkami skončila u pofidérneho taliana v pivnici v dosť zlých podmienkach. To ma však neodradilo. 

V súčasnosti mám za sebou niekoľko ďalších skúseností, skôr však pozitívnych. Veľa nových priateľstiev, alebo možno skôr spoločných pútnikov na cestách....Odporučila by som to naozaj každému.Pre mňa je táto komunita absolútnou zmesou farieb. Žltá- farba slnka a všetkých dní strávených pod páľavou slnečných lúčov s následkami nie dokonalého ale o to krajšieho opálenia. Modrá- farba oblohy na ktorú sa pozeráme aj keď spíme len tak pod holým nebom

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zelená- farba všetkých trávnikov, parkov, zelených plôch,ktoré ponúkajú cestovateľom možnosť nájsť si miesto na picnic, poobedňajšiu siestu,alebo len obyčajnú prechádzku na boso a pocit slobody a súčasne spojenia s našou úžasnou matkou zemou

Červená- farba vína, čo si budeme hovoriť :-)

Biela- farba úprimnosti s ktorou by sme sa mali do cestovania pustiť.Nebáť sa byť sám sebou a povedať si svoj názor. Mali by sme si uvedomiť, že nie s každým musíme súhlasiť a nie s každým byť najlepším priateľom.

Čierna- strach z neznámeho, možného nebezpečenstva, hlavne v začiatkoch

Cez tmavé miesta zúfalstva, hľadania miesta na akútne prespanie niekde inde než na stanici alebo v letiskovej hale až po krásne farebné slnečné dni strávené hodinovými prechádzkami s náhodným cestovateľmi, ktorí zdieľajú rovnaké alebo aspoň podobné myšlienky a pohľad na život. Niektoré skúsenosti veľmi neutrálne, formálne až po nepredstaviteľné zážitky s cudzincami, z krajín ktorých názvy ste tak možno počuli v televíznych novinách a aj napriek tomu cítite že im môžete dôverovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môže sa vám stať, že nájdete aj svoju spriaznenú dušu, ale budete ju musieť nechať ísť ak chcete pokračovať lietať....

Čomu by som sa však chcela špeciálne venovať je aj to, ako sa varovať sklamaniam. Moja najčastejšia skúsenosť bola v Taliansku, keďže tu už niekoľko rokov pôsobím striedavo oblačno s občasnými návratmi domov. Vždy sa nájdu ľudia, hlavne muži, pre ktorých je Couchsurfing forma akéhosi speed datingu alebo teda rýchlej zoznamky. Nevravím že je to rovnaké pre všetkých, samozrejme keď s niekým trávite intenzívne pár dní , môže sa stať, že tam preskočí nejaká iskra, ale hlavné je urovnať si to v hlave a skutočne si uvedomiť s akým zámerom sa chcem stať členmi tejto komunity.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak niekomu ide o občasné známosti, tak na to sú iné miesta a príležitosti ako ich nájsť. Viem a som si vedomá toho, že veľa ľudí si povie, že však nie som tak blbý, aby som niekomu naletel na sladké rečičky. To je pravda, len ideálne je použiť aj trošku racionalitu. Ak hľadáte couch, dajte si veľmi záležať na tom,aby ste mali aspoň základné info o človeku, vsaďte aj na referencie, ktoré mu zanechali iní cestovatelia.Samozrejme každý raz začína, takže nevravím, že musíte ignorovať ľudí s nulovou referenciou, však raz im tú prvú referenciu musí dať:D Chcem tým povedať, že ak natrafíte na niekoho s nulovou referenciou, so skoro nevyplneným profilom a fotkou kde ukazuje viac než potrebujeme vidieť, asi to tiež niečo napovedá....

Veľmi v skratke a možno aj trochu chaoticky, ale pre tých, ktorým to je určené to isto pochopia. Týmto článkom určite nechcem len povedať, aby každý cestovateľ využíval couchsurfing, ale skôr len to, aby sme mali viac otvorenú myseľ, srdce aj keď poloprázdnu peňaženku. Cestovanie je neuveriteľný dar, možnosť, skúsenosť, je to voľba, rozhodnutie....Cestovateľ nie je pre mňa ten,kto si na týždeň rezervuje 4*hotel a je v ňom sám. Takto nikdy nepochopí reálny pohľad na danú krajinu miesto, mesto, ľudí, jedlo, hudbu.....

Mne couchsurfing dal a dáva veľa.Aj cez negatívne skúsenosti ma formuje. Cez kolorit charakterov ľudí,ktorých som stretla mám otvorenú myseľ bez predsudkov farby, váhy, naboženstva, jazyka.

Jana Andraščíková

Jana Andraščíková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajné dievča, ktoré verí, že povrchnosť nikdy nezvíťazí nad úprimnosťou a skutočným priateľstvom... Žijúc vo vlastnom svete neznáša vety: "Čo si o tebe ľudia pomyslia?" , alebo "Mala by si..." Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu